Skijoring, la meva passió.









Ramon i Totxo. Pla de Beret 2008.
Campionat d'Espanya. 2n class.




Em plau mostrar-vos l'esport que més m'agrada de tots els que practico: L'skijoring 1 o 2 gossos:

L'any 2001 vaig descobrir aquest esport i des d'aleshores no he perdut cap ocasió per practicar-lo, ja sigui bikejoring, canicross o skijoring.

Tot va començar amb en Groc (Golden Retriever. naix 19-8-1998), és el meu primer gos; i per tant, sempre serà especial.


En Groc va deixar de competir l'any 2004, i a l'actualitat és el "mestre" dels cadells que comencen a entrenar a la línia. És ideal per encinistrar gossos perquè és pesat i lent, sense deixar que els cadells facin el boig a l'hora de treballar.

Gos lent, però molt sacrificat. Ha corregut en solitari TOTES les etapes de Pirena 2002 i 2003. Cap gos en tota la història de Pirena ho ha aconseguit, quin gos més sacrificat...Ha estat un plaer començar a practicar aquest esport amb ell.




Ramon i Groc a Portainé (2005)
Aquí en Groc no competia, venia d'espectador.
Camp. Catalunya 2004. 1r Class (Sugar i Virus).


Al principi ( els dos primers anys), el meu interès per l'skijoring era per mantenir-me en forma de cara a l'estiu, quan tenia les competicions de triatló. Però a mesura que vaig anar millorant i gràcies a l'amistat que tinc amb Josep Domingo i Helena Noguer ( grans mushers), els entrenaments, la competició i els objectius varen anar canviant... I ara és a l'inversa: el triatló m'ajuda mantenir-me per afrontar un bon hivern d'skijoring.

Durant els anys 2004 a 2007 he estat competint amb diversos gossos propietat d'en Josep i l'Helena, els gossos es queden a casa meva durant mesos, mentre entrenem i competint. Tots els gossos han estat molt bons, tan pel que fa a la seva convivència com en competició.
  • 2003: Fox i Turbo: Aquest va ser el primer cop que esquiava amb gossos alaskans de veritat... IMPRESSIONANT!!!!! Campions de Catalunya 2003 i Espanya 2003. La Fox és una gosseta molt dolça però tímida, necessita temps. En TURBO és excepcional, és el millor gos amb el que he corregut mai; de veritat, la definició per un gos com en Turbo és clara: UN GRAN PROFESSIONAL!!!!! Actualment en Turbo té 11 anys i està dolçament retirat a casa d'en Josep i la Helena.












Ramon i Turbo.
Grau Roig 2003.Camp. Catalunya 2003.
1r Class.



  • 2004: Crono, Snap i Turbo. En Crono i la Snap són germans i de raça alaskà. En Crono ha estat el gos més potent que he entrenat mai, pura potència, una mica dominant convivint amb altres mascles. La Snap és l'alegria!!! molt ràpida, obedient i incansable...D'en Turbo ja n'he paralt...una màquina!. 4t lloc Pirena 2004. Campions Espanya 2004.

Pla de Beret. Camp Espanya 2004. 1r Class ( Crono i Snap).



  • 2005: Aquest va ser un any de transició. Només vaig poder competir el Campionat de Catalunya (1r class) i ampionat d'Espanya (1r class). Durant aquesta temporada vaig entrenar i córrer amb la Sugar (alaskana) i la Virus (Brac). La Sugar és una gossa de 6 anys que té molt de husky, però és molt ràpida i una líder excel.lent. De la Virus en parlarem després.

  • 2006: Aquest va ser l'any en què vaig començar a tenir experiència internacional, competint a Kamchatka (Russia) IFSS (2nd Serie) 6è classificat masculí, amb la Moei, Brac alemany de 8 anys que em va deixar l'organització. Gossa molt bona però de massa edat...











Ramon i Moei a l'arribada de
Kamchatka (Russia) 2006.


La 3a Serie de la IFSS World Cup Series varen ser 3 etapes de Pirena, quedant 4t classificat amb la Virus (Brac) i en Bandit (Brac i pare de la Virus). Els dos tenen el mateix caràcter: molt porucs i dolços quan al cap d'uns quants dies s'acostumen a tu. El Bandit quan porta l'arnés es transforma i, després del Turbo, ha estat el millor gos que he tingut. La Virus ha sigut el gos més gros que ha passat per casa, 34 kg!!!!!, i això que és femella...Molt forta, moltíssim... però espantadissa i molt sensible al soroll dels esquís, no li acaba de convèncer això d'anar de leader.

Amb la Virus i en Bandit també vaig guanyar el Campionat d'Espanya 2005.

Aquest any, un bon amic, bon musher i molt bo en canicross, en Jesús Cerdán; em va fer el millor regal que em podien fer... EN TOTXO!!!!!!!! El meu primer gos d'skijoring. En Totxo és encantador, molt gros (33kg), extremadament fort i resistent. A l'actualitat només té 3 anys, i en principi aquests dos propers anys han de ser anys molt bons...

















Primer dia del Totxo amb mi i en Groc. Estiu 2005.


  • 2007: Aquest any va ser una mica de transició, en el qual l'objectiu més important va ser que en Totxo aprengués a entrenar i competir com un Campió. Va estar tot l'any fent tàndem amb la Virus. Formaven un tándem imponent. Són els gossos més grossos que he tingut mai. La temporada va ser bona: 4t class Campionat d'Espanya en Terra i Campió d'Espanya en Neu i Combinada 2007. L'objectiu estava acomplert: en Totxo va guanyar la primera cursa en neu en què va competir. Quina alegria!!!


  • 2008:Aquest havia de ser un any un any ple de competicions i molts km esquiats... però igual que durant el 2007, la neu no ha acompanyat! He corregut la Pirena per 4a vegada amb tres gossos: la Virus, La Sidney ( mare d'en Totxo) i en Totxo. La Sidney ha donat serenitat a l'equip i obediència, mentre que en Totxo ha estat pura força i sacrifici.



La competició no ens ha permès disfrutar, les etapes eren molt curtes (2-18km, quant haurien d'haber estat d'entre 10 i 42km) i amb una neu de poca qualitat, els gossos han patit molt de potes...















Ramon, Totxo i Sidney pujant
el Pic de l'Orri (Portainé).
Pirena 2008. 4t class.






Groc, Totxo i Virus


Pre-Pirena 2008




























Ramon, Virus i Totxo a la Rabassa (Andorra).
5è class. Pirena 2008.



Gairebé quan acabava la temporada ha nevat una mica i s'ha pogut realitzar el Campionat d'Espanya sobre neu al Pla de Beret, un gran clàssic! Però aquest cop, per manca d'organització la etapa ha estat més curta que mai: Només 6 km!!!! Amb aquesta distància, i tot i saber que això em perjudicava, vaig decidir provar de competir només amb el meu gos: en Totxo. Hem quedat en 2a posició. Estic content ja que el primer classificat ha estat en J Jiménez, ex-esquiador de la selecció espanyola d'esquí de fons que ha competit en 4 olimpiades. El tercer classificat ha estat el campió d'Espanya d'skijoring.

Per segona vegada, la millor noticia de la temporada no ha estat cap resultat competitiu, sinó l'arribada de la RITA!!!! Una Brac Alemany que va néixer el novembre de 2007 i que serà la companya d'aventures d'en Totxo.

La Rita és més petita que el Totxo, de fet encara està creixient. Ha fet entrenaments molt curts, d'aprenentatge, acompanyada d'en Totxo i també sola. De moment ho fa molt bé, però cal esperar a aquesta propera tardor per començar a entrenar de debò. La Rita és una gossa molt espavilada, que fa anar bojos a en Totxo i en Groc,molt simpàtica amb les personaes i no té por de res. És molt ràpida i àgil.














Totxo i Rita descansant.
Juliol 2008.

No hay comentarios: